پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181950
مصوبه هسته‌اي مجلس گامي بلند براي تبيين خطوط نظام در مذاکرات بود
تاریخ انتشار : 1394/04/03 11:22:17
نمایش : 1504
رئيس سازمان بسيج حقوقدانان استان گفت: نمايندگان مجلس بايد براي حفاظت از منافع ملت ايران تلاش کنند، و اين وظيفه دولت و مجلس است که از يک توافق خوب که تامين‌کننده منافع ملت ايران است حمايت کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن عبدي پور در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار جهانبين نيوز با اشاره به مصوبه هسته‌اي مجلس گفت: به استناد اصل 77، 78 و 125 قانون اساسي امضاي عهدنامه ها، مقابله نامه ها، قراردادها و موافقتنامه هاي بين المللي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.

عبدي پور با اشاره به ماده 78 قانون اساسي اظهار کرد: طبق اين ماده تغيير در خطوط مرزي ولو اصلاحات جزئي بايد با رعايت مصالح کشور و به شرط طرفيني بودن به امضاي نمايندگان مجلس برسد.

وي افزود: مذاکرات هسته اي و دفاع از دستاوردهاي هسته اي مرز سياسي، اقتصادي و بين المللي ما تلقي مي شود و حفظ هويت ملي و دستاوردهاي نظام به طريق اولي بايد رعايت شود.

عبدي پور سنگ اندازي طرف مقابل در طي مذاکرات را بازي سياسي براي تحت فشار قراردادن ايران دانست و گفت: تا وقتي که طرف مقابل در چارچوب دغل بازي و برخلاف کنوانسيون هاي بين المللي شروطي خلاف قانون و مصالح کشور تعيين کند مذاکرات به جايي نمي رسد.

وي با اشاره به دستيابي رژيم صهيونيستي به سلاح هاي کشتار جمعي و غيرقانوني، اعلام بازرسي آني از تاسيسات ما و جاسوسي در طي توافقات هسته اي بر غير قابل اعتماد بودن امريکا تاکيد کرد.

وي مصوبه هسته‌اي مجلس را گامي بلند براي تبيين خطوط نظام در مذاکرات دانست و تاکيد کرد: نمايندگان مجلس بايد براي حفاظت از منافع ملت ايران تلاش کنند، و اين وظيفه دولت و مجلس است که از يک توافق خوب که تامين‌کننده منافع ملت ايران است حمايت کنند.عبدي پور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رمضاني سران قوا و مسئولان و مديران ارشد نظام، رهنمودهاي ايشان را چراغ راه و الگويي روشن براي مذاکره کنندگان دانست.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html